Klik op één van de bolletjes om meer te lezen.

Mijn vader, broers en ik en ook de 200 intimi die na de kerkdienst genodigd waren voor de begrafenis van mijn moeder zullen de prachtige zang van Dieke nooit meer vergeten. Het was het mooiste en meest troostrijke wat we ons op dat moment hadden kunnen wensen: de engelachtige en loepzuivere stem van Dieke die – acapella – het Ave Maria zong bij het graf toen we aan kwamen lopen met de kist. En het Bist du bei mir van Bach toen we mijn moeder aan de aarde toevertrouwden. Die verdrietige en indringende momenten zijn toen- mede door Dieke’s zang- momenten van schoonheid geworden. Ik kan Dieke met heel mijn hart aanbevelen als zangeres!

Clementine Noordzij

Dieke stuurde me een opname van het liedje ‘autumn leaves’ dat ik stilstaand in een file afluisterde op mijn telefoon. Mijn broer was een paar dagen eerder overleden en terwijl ik luisterde rolden de tranen over mijn wangen. Tijdens de uitvaart een paar dagen later zong Dieke het zelfde lied live voor een gehoor van ruim 300 mensen die een laatste groet aan mijn broer brachten.Het was prachtig en intens, troostend.

Oep Schilling

Voor de uitvaart van mijn schoonmoeder hebben we Dieke gevraagd om Bist Du bei Mir te zingen in de kerk. De uitdaging om a-capella zonder versterking te zingen en dan ook nog een klassiek nummer was voor Dieke geen enkel probleem. Wat bijzonder knap dat je dit aandurft. De warme herinneringen aan dit optreden hebben ons troost gegeven. Dieke enorm bedankt voor je optreden.

Erwin Hetebrij

Onze vriendin overleed en we namen afscheid van haar tijdens een crematie. We waren zeer verrast door een optreden van Dieke van Hoften. Ze zong tijdens de crematie het Ave Maria van Schubert en Oh what a beautiful morning uit de musical Oklahoma. Alle aanwezigen waren diep ontroerd door haar prachtige stem!

Jacomien Pluim

Tijdens de uitvaart van onze oma en moeder was het erg fijn dat Dieke, als onderdeel van de dienst, het mooie Hallelujah zong. Met haar warme stem heeft ze ons toen allemaal geraakt.

Paul Burgers

Vorig jaar hebben we met mijn moeder het toch wat lastige en gelukkig niet alledaagse gesprek gehad om haar wensen door te spreken voor haar uitvaart. Achteraf gezien toch een heel waardevol gesprek want je wilt het toch zo veel mogelijk afstemmen op haar eigen wensen. In dat gesprek had ze aangegeven dat ze het heel fijn zou vinden als jij op haar uitvaart het Ave Maria zou willen zingen. Na haar overlijden hebben we contact gezocht en je hebt direct aangegeven privé afspraken om te zetten om aanwezig te kunnen zijn bij de uitvaart. Ook heb je direct aangeboden dat je eventueel ook het nummer van Claudia de Breij “Mag ik dan bij jou” zou kunnen opvoeren voor haar. Ook dit nummer was een wens van haar. De benodigde afstemmingen met de uitvaartonderneming zijn direct professioneel door jou opgepakt. Hoe bijzonder is het als muziek live gebracht wordt. Veel intenser en mooier dan een nummer wat gedraaid wordt vanuit de muziekinstallatie. Draagt ook enorm bij aan de persoonlijk sfeer van zo’n dag. Wil je dan ook namens de hele familie hartelijk bedanken voor je inbreng om de uitvaart tot iets onvergetelijks te maken.

R. Willemse

Mijn oma Lies hield erg van klassieke muziek. Altijd luisterden we samen naar haar cd´s met de meest bekende stukken. Daarom raakte het me toen Dieke haar vertolking gaf van het Ave Maria tijdens de uitvaart van mijn oma. Het was een hele mooie manier om haar te herdenken. Dankje wel Dieke, voor dit mooie moment!

Tosca

Door de zang van Dieke ontstond de perfecte sfeer tijdens de ceremonie.

Jochem

Dieke heeft tijdens de afscheidsdienst van mijn moeder in 2009 het Ave Maria gezongen. Ingetogen, loepzuiver en ontroerend mooi was het. Haar bijdrage op deze manier raakte me, zoals muziek soms kan doen. Het was in dat verdrietige moment bijzonder troostrijk.

Bernadet

Clementine Noordzij

Oep Schilling

Erwin Hetebrij

Jacomien Pluim

Paul Burgers

R. Willemse

Tosca

Jochem

Bernadet

Zou je graag live muziek tijdens de begrafenis of crematie willen voor een memorabel afscheid van een dierbare? Muziek zegt soms meer dan duizend woorden. Ik zing vanuit het hart en verzorg passende uitvaartmuziek. Met elkaar stemmen we een speciaal uitvaartrepertoire af voor een gedenkwaardige rouwceremonie. Neem een kijkje op mijn contactpagina en maak jouw wensen kenbaar.

Neem gerust contact op voor meer informatie via info@diekevanhoften.nl of stuur mij
een bericht via de contactpagina op deze website. Ik reageer binnen 24 uur.

Neem gerust contact op voor meer informatie via info@diekevanhoften.nl of stuur mij een bericht via de contactpagina op deze website. Ik reageer binnen 24 uur.